Verhoog conversie door websitepersonalisatie

Verhoog conversie door websitepersonalisatie

Websitepersonalisatie kan een gigantische impact hebben op je conversie percentages: de website is namelijk altijd een perfecte match voor de bezoeker. Jullie productaanbod, specialisatie, casestudies en nog veel meer zijn aangepast op de bezoeker.

Hoe ziet dat eruit? Klik op het schuifje en zie het resultaat bij onze klant Visma

Niet gepersonaliseerd
Gepersonaliseerd voor het MKB
Standaard visma website
gepersonaliseerde VISMA website

Wat kun je personaliseren met Klue websitepersonalisatie?

Wat kun je personaliseren met Klue websitepersonalisatie?

Hieronder vind je een aantal datapunten van Klue waarmee je de website kunt personaliseren. Klue herkent bedrijven die de website bezoeken op basis van IP en maakt de data real-time beschikbaar. Wat je er mee doet is aan jou, maar hieronder een aantal ideeën van personalisaties die je op weg helpen.

Logo van je bezoeker

Gebruik het logo van de bezoekende organisatie om een gepersonaliseerde ervaring te bieden op de website. Pak de aandacht, niet alleen goed voor nieuwe prospects maar ook effectief voor marketing gericht op bestaande klanten.
VISMA

Bedrijfsnaam van je bezoeker

Gebruik de bedrijfsnaam op de website voor een unieke en persoonlijke ervaring. Daarnaast kun je dit gemakkelijk gebruiken in een chat oplossing. We sluiten op bijna alle veelgebruikte chatoplossingen aan zoals Drift, Intercom & Zopim. Zeg nu zelf: Hi [bedrijfsnaam], spreekt gewoon meer aan 😉

Branche van het bezoekende bedrijf

Pas website pagina’s aan op basis van branche. Stem cases, social proof of downloadbare content af op de branche van het bezoekende bedrijf. Zo verhoog je relevantie en heb je écht wat te melden.

Aantal medewerkers van het bezoekende bedrijf

Gebruik deze data om call-to-actions aan te passen op het ideale klantprofiel van jouw organisatie. Laat organisaties met meer medewerkers bijvoorbeeld direct een demo in plannen terwijl kleinere organisaties zichzelf kunnen aanmelden.

Locatie van je bezoeker

Het is mogelijk om de fysieke locatie van de bezoeker te gebruiken om te personaliseren. Hierdoor kun je specifieke account managers per regio direct tonen aan de bezoeker.

Wat levert websitepersonalisatie op?

Een vraag die we regelmatig krijgen. Hieronder zie je de resultaten van een websitepersonalisatie experiment bij een B2B organisatie. Door enkele teksten en afbeeldingen te personaliseren op basis van branche informatie steeg de conversie op het aantal demo aanvragen. 

Bedrijven die succesvol gebruik maken van Klue

Hoe gemakkelijk is het om te starten met websitepersonalisatie?

Door het simpel te houden heb je binnen enkele uren de eerste personalisaties draaien. Ons team kan je ook verder op weg helpen, zowel technisch als voorstellen van personalisatie voor de organisatie. 

1. Installeer de Klue tag

Voeg de Klue tag toe aan de website. Dit duurt enkele minuten en start na installatie gelijk met het herkennen van bedrijven op basis van IP. 

3. Kies je experiment

Nu je weet voor wie je gaat personaliseren beslis je wat je precies gaat personaliseren. Denk bijvoorbeeld aan branche gerelateerde cases.

2. Selecteer de doelgroepen

Op basis van de herkende bedrijven kun je doelgroepen selecteren. Welke branches en organisaties krijgen een gepersonaliseerde ervaring?

2. Selecteer de doelgroepen

Op basis van de herkende bedrijven kun je doelgroepen selecteren. Welke branches en organisaties krijgen een gepersonaliseerde ervaring?

3. Kies je experiment

Nu je weet voor wie je gaat personaliseren beslis je wat je precies gaat personaliseren. Denk bijvoorbeeld aan branche gerelateerde cases.

4. Lanceer de personalisatie

Implementeer de personalisatie door middel van een tool zoals Google Optimize, VWO of Optimizely. Binnen een half uur ben je klaar.

Vul je gegevens hieronder in en we plannen zo snel mogelijk een kennismakingsgesprek.

Eerst testen? Dan is de Proof of Concept iets voor jouw organisatie

We snappen dat website personalisatie lastig kan zijn. Daarom biedt Klue je een unieke kans om laagdrempelig te beginnen met website personalisatie.  De Proof of Concept is een traject van 3 maanden waarin we de kracht van website personalisatie voor jouw organisatie gaan aantonen.

Samen met experts van Klue start je met het in kaart brengen van de doelgroepen, experimenten en meten we de resultaten. Na de periode weet je:

Pluspunten KlueHoe website personalisatie conversie verhoogd voor jouw organisatie
Pluspunten Klue Hoe je website personalisatie experimenten start
Pluspunten KlueWelke stappen je kunt zetten voor een unieke ervaring voor de prospect

Na drie maanden weet je precies wat wel en niet werkt en kun je gemakkelijk zelf verder, of niet. Net wat bij jullie past. Nu tijdelijk voor een super scherp tarief. 

Vul je gegevens hieronder in en we plannen zo snel mogelijk een kennismakingsgesprek.

Website personalisatie geeft je de mogelijkheid om écht aan te sluiten bij de doelgroep en te laten zien dat je hen snapt. Dat zie je terug in conversie, gedrag en loyaliteit. Het begrijpen van mensen is de sleutel van marketing. Personalisatie speelt voor ons daar een grote rol in.
Ward van Gasteren
Senior Growth Hacker
Sluit Menu