Het verhaal van Klue

Sinds 2017 helpen wij bedrijven met data, business to business marketing en personalisatie.

Ons Verhaal

In 2016 raakten Ruud & Nono aan de praat over de mogelijkheden voor B2B marketing. Vanuit de toenmalige rol van Ruud bij een grote corporate kwam er een duidelijke behoefte naar voren voor data gedreven b2b marketing. 

Veel organisaties worstelen met digital marketing en/of data gedreven marketing. Marketing (automation) oplossingen zijn vaak duur en implementatie omvangrijk, niet alleen technisch maar ook voor het personeel. 

Uit het marktonderzoek wat we destijds hebben uitgevoerd bleek dat een meerdere organisaties dit moeilijk vinden. Dit bood voor ons materiaal om na te denken: hoe maak je b2b marketing data gedreven én laagdrempelig? De concept fase van Klue was begonnen.

Ontwikkeling en testen van Klue

Elke organisatie heeft een bedrijfswebsite waar bezoekers op komen. Het grote probleem was dat bedrijven niet wisten welke andere bedrijven hun bedrijfswebsite bezoeken. Een trackingsysteem werd ontwikkeld door ons waarmee dit mogelijk is. Tot op de dag draait Klue op en rondom die techniek. 

Tijdens de ontwikkel fase hebben we kort contact gehouden met een aantal adviseurs. Het herkennen van bedrijven was een gave feature, maar wat kun je ermee? 

Om antwoord te geven op die vraag werd er gekeken naar data verrijking. Een koppeling met de Kamer van Koophandel zorgde ervoor dat de data van de leads werd verrijkt met branche (SBI) en omvang (Size) van het bedrijf. Hierdoor is de data gemakkelijk te analyseren.

Intensief testen met Analytics, AdWords, Facebook en Linkedin zorgde uiteindelijk voor de mogelijkheid tot 100% gericht adverteren. De eerste tests hadden een zeer goed effect op de ROI. Reden om door te gaan. 

Over Klue - data analyse
adwords logo
Over Klue
linkedin logo
facebook logo
Google datastudio
mouseflow-wide

'Klue maakt gebruik van bestaande marketing oplossingen en voegt bedrijfsdata toe. Hierdoor is data marketing toegankelijk en makkelijk'

Toegankelijkheid

Klue is laagdrempelig en toegankelijk. We maken gebruik van bestaande infrastructuur die veel gebruikt wordt door bedrijven. Dit zijn onder andere Google Analytics, AdWords, LinkedIn maar ook marketing automation oplossingen die al aangeschaft zijn door een organisatie. Klue past hier naadloos in door middel van onze API’s.

Analyseren

We merkten al snel dat Google Analytics voor veel marketeers een jungle is aan opties. Vaak erg overweldigend. Om dit te tackelen hebben wij een laagdrempelig dashboard gecreëerd wat wél de data uit Analytics gebruikt maar niet moeilijk is om te gebruiken. De inzichten helpen marketeers data gedreven te denken.

Personalisatie

In de huidige B2B marketing & sales omgeving speelt personalisatie een belangrijke rol. Een gevolg hiervan is de ontwikkeling van de personalisatie mogelijkheden bij Klue. Op basis van de data die beschikbaar is, is het met Klue mogelijk om een website aan te passen aan de bezoeker. Ook dit is laagdrempelig gemaakt.

Ons blog, onze verhalen en onze uitlaatklep over marketing met Klue.

Klaar om de marketing van jouw organisatie data gedreven te maken met Klue?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Sluit Menu