Het verhaal van Klue
Sinds juli 2017 helpen wij B2B organisaties met websitepersonalisatie, data analytics & integraties.
Eind 2016 raakten Ruud & Nono aan de praat over een gedeelde interesse: data, marketing & optimalisatie. Wie zijn wij? Hoe zijn wij bij Klue gekomen? Welke stappen hebben we gezet?
Enkele vragen waar we antwoord op gaan geven zodat je beter weet wie we zijn en wat we kunnen & doen.

Wie zijn Ruud & Nono?
Nono van den Hoek Ostende (41)
Nono is sinds 1996 bezig met online tracking & analytics. Nono is de man achter eXTreMe Tracking, een van de voorlopers van Google Analytics. Hij heeft veel development, API & data kennis. Staat graag in de winter (en zomer, maar dan indoor) op de lange latten. Of samen met Ruud op het terras. Woonachtig in het mooie Amsterdam.
Ruud Buijserd (28)
Na zijn studie Strategic Innovation Management aan de Rijksuniversiteit Groningen is hij begonnen als Management Trainee bij Wolters Kluwer. Na twee jaar de volledige stap gemaakt richting het ondernemerschap & Klue. Schrijft graag voor marketingblogs zoals Frankwatching, Marketingfacts & Emerce. Rijd graag motor & zit graag op het terras.
- Februari 2017 - Juli 2017
Uit de eerste gesprekken en marktonderzoek werd het concept (wat later Klue werd) geboren.
Het concept, toen nog onder de naam 'B2B verrijking' is verder ontwikkeld. Ruud deed dit naast zijn werk bij Wolters Kluwer.
Verdere focus op verrijking van herkende bedrijven met SBI code (branche informatie) en omvang.