De GDPR komt er aan en zal vanaf 25 mei 2018 actief worden. Dit heeft gevolgen voor tracking en online marketing. In deze categorie helpen wij jou de GDPR goed te begrijpen en wat de mogelijkheden zijn onder deze nieuwe privacy richtlijnen. Ook geven we je praktische handvatten en inzichten om de uitdagingen van de GDPR aan te pakken.
Waarschijnlijk niet onbekend voor je: de GDPR (General Data Protection Regulation).Deze nieuwe Europese richtlijnen zijn in mei 2016 aangenomen door de Europese Commissie en worden effectief gehandhaafd per 25 mei 2018. De wet richt zich op…
Nog iets meer dan een maand (op moment van schrijven is het 22 april) en dan gaat de GDPR- wetgeving van kracht. De nieuwe wetgeving verscherpt de regels omtrent het verzamelen van persoonsgegevens van Europese…
Nog iets meer dan twee maanden en dan gaat de GDPR-wetgeving van kracht. Dit heeft gevolgen voor alle Europese marketeers, zowel online als offline. De nieuwe wet verscherpt regels uit de huidige Wet Bescherming Persoonsgegevens, maar…
De GDPR is effectief per 25 mei. Het uitvragen van consent (opt-in of opt-out) is een belangrijk onderdeel van de wet. Wat zijn de Do's en Don'ts omtrent het uitvragen consent? Wij zetten het…
Dat de GDPR-wetgeving er aankomt wist je waarschijnlijk al. De nieuwe wetgeving verscherpt de regels omtrent het verzamelen van (persoonlijke) data van gebruikers en bezoekers. Waarschijnlijk gebruik je op je website verschillende tools om gedrag…
Update: Google heeft een nieuwe versie van hun EU User Policy online gezet, deze gaat op 25 mei in, zie hier https://www.google.com/about/company/consentstaging.html Deze nieuwe policy van Google eist dat er altijd consent is voor Google…