Store Support helpt organisaties met het meten van de klantbeleving, medewerkersbeleving en met het implementeren van zowel customer experience als employee experience inzichten. Dit doen zij voor organisaties uit diverse branches zoals automotive, retail, travel en zorg.
Sinds juni 2018 maakt Store Support gebruik van Klue en in deze case beschrijven we de ervaringen van Store Support met Klue. Hoe werkt Klue voor hen en wat levert het op? We spreken met Baukelina, verantwoordelijk voor marketing binnen Store Support.
Introductie
De Marketing afdeling bij Store Support bestaat uit 2 vaste medewerkers aangevuld met een stagiair. De afdeling werkt nauw samen met de sales afdeling die zowel in Nederland als België actief is. De marketing van Store Support is gericht op grotere organisaties die bezig zijn met customer experience en employee experience. ‘Eigenlijk elke organisatie die bezig is met Customer Experience (CX) of Employee Experience (EX) moet Store Support kennen’ aldus Baukelina. Niet alleen in Nederland, sinds 2016 is Store Support ook actief in België met een kantoor in Antwerpen.
Waar richten jullie je op?
Onze website trekt veel verkeer aan, veelal zijn dit mensen die zich beschikbaar willen stellen als mystery shopper. Een gewilde (bij)baan voor veel mensen. Het is belangrijk voor Store Support om genoeg mystery shoppers te hebben, maar het overgrote deel van de content op de website en de marketing is niet gericht op deze doelgroep, maar op een andere doelgroep: zakelijke klanten. ‘Google Analytics vertelt je niet welke bezoekers er zakelijk zijn en welke niet. Daardoor wisten we niet wie er nu in welke doelgroep viel en wie niet. Misten we interessante partijen? En zo ja, welke?’
De behoefte naar meer focus, inzichten en analysemogelijkheden groeide naarmate Store Support groter werd. Via een artikel op een marketingblog kwam Klue in beeld. Die precies dát probleem kon oplossen.
Sinds juni 2018 draait Klue op de Nederlandse website van Store Support. Vorige maand is ook de Belgische website hier bij gekomen. ‘Klue werkt immers internationaal, daar maken we dan graag gebruik van.’
Focus aanbrengen met Klue
Na het eerste persoonlijke contact en een demoperiode besloot Store Support verder met Klue te gaan. ‘De prijs/kwaliteitsverhouding is erg goed. Daarnaast kun je er van alles mee: van website personalisatie tot het in kaart brengen van de buyer journey van een individuele organisatie’ worden door Baukelina als voordeel beschouwd. Echter is het belangrijkste dat Klue Store Support helpt met het aanbrengen van focus in campagnes.
‘De prijs/kwaliteitverhouding is erg goed. Daarnaast kun je er van alles mee: van website personalisatie tot het in kaart brengen van de buyer journey van een individuele organisatie’
Baukelina van Store Support
Hoe doe je dat dan? Een voorbeeld.
Een voorbeeld van die focus vond afgelopen week nog plaats: er werd een item geplaatst over de student journey bij hogescholen en universiteiten. Hoe ervaren studenten hogescholen en universiteiten? Het artikel ging hier verder op in en liet het belang van een goede ervaring zien.
Al snel werd duidelijk dat er diverse hogescholen het item lazen op de website. Direct feedback op het proefballonnetje: hogescholen zijn geïnteresseerd in de journey van studenten bij hun instelling.
Na de analyse van de data werd het marketingplan wat aangepast: een specifieke LinkedIn campagne gericht op mensen met de juiste functie binnen die hogescholen. De LinkedIn campagne bevat een uitnodiging voor een evenement of masterclass, waarna de lead verder is gekomen in de salesfunnel. ‘De specifieke informatie zorgt ervoor dat wij geïnteresseerden een beter aanbod qua informatie kunnen doen, die specifiek voor hun van belang is.’
‘De specifieke informatie zorgt ervoor dat wij geïnteresseerden een beter aanbod qua informatie kunnen doen, die specifiek voor hun van belang is.’
Baukelina van Store Support
Starten met slimme B2B marketing
‘Het persoonlijke contact en de gemakkelijke installatie zorgen er voor dat starten met Klue heel simpel is’ zegt Baukelina. ‘Daarnaast zijn er veel how-to’s beschikbaar en kun je altijd terecht op het blog voor inspiratie. Het dashboard wijst zich eigenlijk vanzelf, om het in Google Analytics goed te snappen kost wat meer moeite, maar ook dat is goed te doen. Daarnaast zijn er veel andere mogelijkheden zoals een gepersonaliseerde pop-up, website personalisatie en koppelingen met andere marketing oplossingen’ aldus Baukelina.
Als laatste stel ik Baukelina de vraag: heb je tips of adviezen voor organisaties die nog niet met Klue werken?
‘Gebruik het vooral en probeer het uit. Zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteitsverhouding geeft Klue heel veel inzicht. Het is heel duidelijk wat je met Klue kan doen en wat de mogelijkheden zijn.