Iterica is een professionele IT-detacheerder. Het bedrijf zorgt voor de juiste (tijdelijke) IT-professionals die helpen bij grote IT projecten, hun expertise brengen in een organisatie of projectmanagement uit handen kunnen nemen. Ook worden er diverse vacatures via Iterica aangeboden. Na de oprichting in 2017 door Riekelt Kapitein bleek het vinden en binden van klanten een uitdaging. Een competitieve markt en relatief hoge advertentie kosten speelden een belangrijke rol om te starten met een oplossing die het meeste uit het advertentie budget en website kan halen. Niet alleen herkenbaar voor Iterica, veel bedrijven in verschillende markten hebben hiermee te maken. In deze case interviewen wij Riekelt over Klue.
V: Hoe ben je bij Klue terecht gekomen?
A: ‘Dit is via Facebook gebeurd. In de Young Creators groep kwam ik de service tegen en het leek mij interessant om eens te proberen voor Iterica. Eigenlijk heel simpel dus.’
V: Vanuit welke motivatie ben je terecht gekomen bij Klue?
A: ‘Wij zijn simpelweg geen sales organisatie dus koude B2B acquisitie doen we vrijwel niet. Met Klue weten we welke organisaties bij ons op de website zijn geweest. Door deze identificatie weten wij welke organisaties interesse hebben in onze diensten. Hierdoor kunnen we gericht leads genereren. Het is voor ons een handige manier om slimme acquisitie te doen’.
V: Welk probleem lost Klue voor jullie op?
A: ‘Ligt eigenlijk in lijn met onze motivatie om Klue te gaan gebruiken: identificeren van bedrijven op onze website. Bezoekers zijn niet enkel bezoekers meer, we weten vaak welke bedrijven het zijn. De slimme rapportages binnen Google Analytics en het Klue Data Dashboard zorgen voor een constante stroom van leads. Ideaal voor onze business (eigenlijk elke business).’
V: Hoe moeilijk of makkelijk was het om met Klue aan de slag te gaan?
A: ‘Het installeren van Klue is zeer eenvoudig. Binnen 10 minuten na ontvangst van de tracking code was het live. De rapportages binnen Google Analytics wijzen voor zich, net zoals het dashboard. Simpele en makkelijke installatie. Als ik vragen had werden deze snel beantwoord.’
V: Kun je wat vertellen over je ervaringen met Klue? Wat levert het je op?
A: ‘We gebruiken Klue nu vooral om profielen op te stellen van het soort klanten die waarschijnlijk interesse hebben in onze diensten. Deze profielen gebruiken we om onze marketing specifieker te maken; ofwel beter te targeten. In de toekomst willen we leads zelf actief gaan opvolgen en gebruik maken van de personalisatie mogelijkheden van Klue op onze website. Kortom, we gebruiken nog niet het volledige potentieel van Klue maar we zien al wel dat het onze marketing efficiënter/goedkoper maakt. We zijn dus erg benieuwd naar het volledige potentieel en willen dit graag ervaren.’
V: Zou je Klue aanraden bij mede-ondernemers?
A: ‘Absoluut. Klue biedt heel interessante inzichten en mogelijkheden voor nieuwe afzetmarkten. Dit is niet alleen voor ons het geval, andere ondernemers zullen dit ook opmerken. Daarnaast zijn er veel mogelijkheden die ons aanspreken zoals het opvolgen via Smart Calling en personalisatie van de website.’
Klue bedankt Riekelt en Iterica voor het interview over het gebruik van Klue. In de toekomst zullen we een vervolg geven aan het interview wanneer Iterica het verdere potentieel van Klue gaat gebruiken. Klue zelf ervaren voor jouw organisatie? Probeer dan gratis alle features van Klue uit.