Je bekijkt nu Hoe Klue en Mouseflow voor zeer gerichte conversie optimalisatie zorgen

Hoe Klue en Mouseflow voor zeer gerichte conversie optimalisatie zorgen

Waarschijnlijk ben je er wel bekend mee: muisopname software zoals Mouseflow of Hotjar. De software wordt door veel marketeers gebruikt voor conversie optimalisatie. Het zorgt ervoor dat je als marketeer niet hoeft te gissen naar knelpunten.

Door mee te kijken met een gebruiker zie je precies waar hij of zij spaak loopt. Naast individuele opnames zijn heathmaps handig. Door de opnames te aggregeren worden er ‘kaarten’ van web pagina’s gevormd waar veel gebruikte onderdelen van de website naar voren komen.


Heathmap van de homepagina van Klue.

Antwoorden op optimalisatie vragen

Marketing oplossingen zoals Google Analytics en Google Search Console worden door bijna alle marketeers gebruikt. Veel marketeers voegen muisopname software toe aan deze tools. Deze opnames geven de menselijke invalshoek van data. Die menselijke invalshoek is belangrijk voor het beantwoorden van optimalisatie vragen zoals:

  • Worden belangrijke pagina elementen goed gezien door de doelgroep?
  • Is de belangrijkste content zichtbaar boven de fold?
  • Klikken mensen op links of buttons die bijdragen aan jouw conversiedoelen?

Zeker wanneer er relatief veel bezoekers zijn kunnen heathmaps je in één oogopslag inzichten geven rondom optimalisaties.

Verdiepende inzichten voor B2B organisaties

Het nadeel van deze software is het feit dat opnames anoniem zijn en daardoor weet je niet of je voor de juiste doelgroep optimaliseert. Het gevolg hiervan kan zijn dat er optimalisaties doorgevoerd worden die niet relevant zijn voor de belangrijkste doelgroep.

Hoe los je dat op?

Door opnames te de-anonimiseren weet je precies welke opnames bij de doelgroep horen. De koppeling tussen de bedrijfsherkenning van Klue en Mouseflow zorgt ervoor dat individuele muisopnames gelinkt worden aan bedrijven. Door deze koppeling focus je je alleen op organisaties die er toe doen. Meer weten? Bekijk de video.

De koppeling kun je als B2B organisatie gratis ervaren. Stuur een e-mail naar [email protected] en krijg direct instructies om van start te gaan.

Ruud Buijserd

Ondernemer vol passie over data, B2B marketing en de mogelijkheden hiermee voor organisaties. Sparren over jouw vraagstuk? Neem contact op, ik hoor graag van je.

Laat een reactie achter