Je bekijkt nu Verhoog Conversie door het identificeren van Anoniem Webverkeer

Verhoog Conversie door het identificeren van Anoniem Webverkeer

Voor het grootste deel weet je online pas wie de klant is nadat zij zichzelf hebben geïdentificeerd. Wellicht dat je wat extra informatie hebt verzameld via goede landingspagina’s maar het grootste deel van de bezoekers is enkel verkeer op uw website. Business to Business bedrijven investeren miljoenen in het in kaart brengen van gedrag op websites, juiste stukken content en andere inzichten. Veel websites zijn niet geoptimaliseerd wat tot gevolg heeft dat conversie achter blijft.  Maar wat als je inzichten hebt in welke bedrijven de website bezoeken?

Personalisatie is belangrijk

Tegenwoordig is personalisatie enorm belangrijk om relevant te zijn voor uw klanten. Echter is dit niet mogelijk wanneer u niet weet wie er op uw website is of geweest is. Door het identificeren van anoniem webverkeer kunt u uw website op maat aanpassen voor de desbetreffende klanten. Dit leidt tot hogere conversie, versnelde koop cycli en beter inzicht in wie er precies actief is op uw website en wat zij interessant vinden.

Websites die een Service as Software aanbieden hebben gemiddeld 7% conversie ratio.Dat betekent dat van elke 100 bezoekers die een website bezoeken er 93 vertrekken zonder iets te doen. Dit kan komen omdat:

  • Men niet kan vinden wat men zoekt;
  • Toch niet de juiste propositie bij de behoefte;
  • Het bedrijf is niet interessant genoeg.

De precieze reden waarom er 93 vertrekken is lastig te achterhalen omdat er geen data beschikbaar is van deze anonieme bezoekers. Google Analytics laat enkel wat demografische statistieken zien zoals locatie, bron en bezochte pagina’s. Het laat dus niet de juiste inzichten zien voor business to business bedrijven. Met Klue tackel je dit probleem direct. Via de systemen van Klue weet je welke bedrijven de website bezoeken, via welke kanalen zij binnenkomen en wat zij bekijken. Interessante data om de website mee te verbeteren.

Verhoog uw conversie het identificeren van anoniem webverkeer

Momenteel ontbreekt de data van de 93 bezoekers die uw website hebben verlaten zonder enige actie te ondernemen. Dat is vervelend. U weet niet wat voor hen werkt omdat u hen niet kent. Maar dat kan anders. Met Klue kunt u anoniem webverkeer identificeren en doorsturen naar Google Analytics. Klue verrijkt deze data direct met Kamer van Koophandel informatie. Automatisch wordt de branche informatie (SBI) en het aantal werknemers toegevoegd.  Het voorbeeld hieronder laat zien dat bijvoorbeeld TUI de website heeft bezocht. Met Google Analytics is het zeer gemakkelijk te zien wat er precies bekeken is en waar men naar op zoek is en waar het mis gaat. Niet helemaal thuis in Google Analytics? Met het persoonlijke dashboard heb je met een aantal muisklikken alle inzichten die je nodig hebt.

Inzichten waar het beter kan zijn waardevol voor elk business to business bedrijf. Het zorgt ervoor dat je weet wat je moet aanpassen om de bezoeker wel te laten converteren. Verbeter je B2B marketing en sales met Klue.

De mogelijkheden met het identificeren van anoniem webverkeer

Klue biedt veel mogelijkheden met de data. Zo kun je binnen Google Analytics op basis van karakteristieken van bezoekers 100% gericht adverteren. Het is dus bijvoorbeeld mogelijk om uit alle bezoekers enkel advertenties te laten zien aan alle grote reisbureau’s,  een voorbeeld van deze manier van adverteren:

Stel, jouw organisatie verkoopt HRM boeken aan zakelijke klanten. Dit gaat over het algemeen redelijk goed, echter merk je dat de conversie achter blijft bij adviesbureaus. Met Klue kun je direct zien welke adviesbureaus wel geïnteresseerd zijn maar niet converteren. Je ziet waar het fout gaat en kunt deze pagina’s verbeteren. Vervolgens kun je een zeer specifieke campagne maken die zich enkel richt op deze adviesbureaus en hun uitdagingen. Remarketing op basis van gedrag en karakteristieken, dat is Klue.

Naast de mogelijkheden met Google AdWords koppelt Klue ook met Facebook en LinkedIn. Ook via deze social media kanalen kun je je enkel richten op de bedrijven die voor jouw bedrijf relevant zijn. Het draaien van verschillende marketing campagnes naast elkaar op verschillende doelgroepen is nog nooit zo makkelijk en getarget geweest. Niet alleen omdat je precies in de behoefte van de klant kunt voorzien, maar focus in b2b marketing zorgt voor lagere kosten. Data marketing is een van de groeitrends binnen de business to business marketing. Met Klue kun je gemakkelijk deze inzichten in kaart brengen en gebruiken voor jullie marketing uitingen.

Ruud Buijserd

Ondernemer vol passie over data, B2B marketing en de mogelijkheden hiermee voor organisaties. Sparren over jouw vraagstuk? Neem contact op, ik hoor graag van je.

Laat een reactie achter