identificeren van anoniem webverkeer

Verhoog Conversie door het identificeren van Anoniem Webverkeer

Voor het grootste deel weet u wie uw klant is nadat zij zichzelf hebben geïdentificeerd aan u. Wellicht dat u wat extra informatie heeft via goede landingspagina’s maar het grootste deel van uw bezoekers is enkel verkeer op uw website. Business to Business bedrijven investeren miljoenen in het in kaart brengen van gedrag op websites, juiste stukken content en andere inzichten. Veel websites zijn niet geoptimaliseerd wat tot gevolg heeft dat conversie achter blijft. Het is erg lastig om er achter te komen wat er precies niet goed gaat in de online wereld. Maar wat als u nu inzichten heeft in wie uw website bezoekt?

Personalisatie is belangrijk

Tegenwoordig is personalisatie enorm belangrijk om relevant te zijn voor uw klanten. Echter is dit niet mogelijk wanneer u niet weet wie er op uw website is of geweest is. Door het identificeren van anoniem webverkeer kunt u uw website op maat aanpassen voor de desbetreffende klanten. Dit leidt tot hogere conversie, verhoogde koop cycli en beter inzicht in wie er precies actief is op uw website.

Websites die een Service as Software aanbieden hebben gemiddeld 7% conversie ratio.Dat betekent dat van elke 100 bezoekers die uw website bezoeken er 93 vertrekken zonder iets te doen. Dit kan komen omdat:

  • Men niet kan vinden wat men zoekt of vind uw site niet aantrekkelijk genoeg;
  • Toch niet de juiste propositie bij de behoefte;
  • Uw bedrijf is niet interessant genoeg.

De precieze reden waarom er 93 vertrekken is lastig te achterhalen omdat er geen data beschikbaar is van deze anonieme bezoekers. Google Analytics laat enkel wat demografische statistieken zien zoals locatie, bron en bezochte pagina’s. Het laat dus niet de juiste inzichten zien voor business to business bedrijven.

Verhoog uw conversie het identificeren van anoniem webverkeer

Momenteel ontbreekt de data van de 93 bezoekers die uw website hebben verlaten zonder enige actie te ondernemen. Dat is vervelend. U weet niet wat voor hen werkt omdat u hen niet kent. Maar dat kan anders. Met Klue kunt u anoniem webverkeer identificeren en doorsturen naar Google Analytics. Klue verrijkt deze data direct met Kamer van Koophandel informatie. Automatisch wordt de branche informatie (SBI) en het aantal werknemers toegevoegd.  Het voorbeeld hieronder laat zien dat bijvoorbeeld TUI de website heeft bezocht. Met Google Analytics is het zeer gemakkelijk te zien wat er precies bekeken is en waar men naar op zoek is en waar het mis gaat.

Inzichten waar het beter kan zijn waardevol voor elk business to business bedrijf. Het zorgt ervoor dat u weet wat u moet aanpassen om de bezoeker wel te laten converteren. Verbeter uw marketing en sales met Klue.

De mogelijkheden met het identificeren van anoniem webverkeer

Klue biedt veel mogelijkheden met de data. Zo kunt u binnen Google Analytics op basis van karakteristieken van bezoekers adverteren. Het is dus bijvoorbeeld mogelijk om uit alle bezoekers enkel advertenties te laten zien aan alle grote reisbureau’s. Vanwege de enorme segmentatie mogelijkheden binnen Google Analytics kunt u 100% gefocust adverteren. Een voorbeeld:

Stel u verkoopt HRM boeken aan zakelijke klanten. Dit gaat over het algemeen redelijk goed, echter merkt u dat de conversie achter blijft bij adviesbureaus. Met Klue kunt u direct zien welke adviesbureaus wel geïnteresseerd zijn maar niet converteren. U ziet waar het fout gaat en kunt deze pagina’s verbeteren. Vervolgens kunt u een zeer specifieke campagne maken die zich enkel richt op deze adviesbureaus. Remarketing op basis van gedrag en karakteristieken, dat is Klue.

Naast de mogelijkheden met Google AdWords koppelt Klue ook met Facebook en LinkedIn. Ook via deze social media kanalen kunt u zich enkel richten op de bedrijven die voor u relevant zijn. Het draaien van verschillende marketing campagnes naast elkaar op verschillende doelgroepen is nog nooit zo makkelijk en getarget geweest. Niet alleen omdat u precies in de behoefte van uw klant kunt voorzien, maar focus in uw marketing zorgt voor lagere kosten. Data marketing is een van de groeitrends binnen de business to business marketing. Met Klue kunt u gemakkelijk deze inzichten in kaart brengen en gebruiken voor uw marketing uitingen.

Probeer Klue nu gratis.

Andere interessante artikelen

Deel uw mening