Je bekijkt nu Direct de gehele buyer journey in kaart met het nieuwe Klue dashboard

Direct de gehele buyer journey in kaart met het nieuwe Klue dashboard

Na eerdere updates van het dashboard is afgelopen week een grote update geweest. We hebben v2.0 gelanceerd. Deze nieuwe versie van het dashboard maakt het mogelijk om in één klik inzichten te krijgen in het gedrag van een organisatie op de website over een bepaalde periode. Ofwel: direct inzicht in de buyer journey.

Het dashboard van Klue is voor veel Klue klanten het startpunt voor gerichte inzichten. Door data visueel te presenteren is het in één oogopslag duidelijk welke organisaties de website hebben bezocht, via welke kanalen en welke pagina’s er zijn bekeken. Interessante informatie, zo weet je of:

  • Artikelen gelezen worden door mensen bij bedrijven die voor jouw organisatie belangrijk zijn;
  • Welke kanalen voor de juiste bedrijven zorgen;
  • Waar de interesses liggen van organisaties, dat is handig voor website personalisatie.

Na installatie van Klue op de website krijg je direct toegang tot het dashboard waar je al deze informatie simpel terug kunt vinden.

De buyer journey in kaart

In de nieuwe versie van het dashboard  is het mogelijk om met één klik de buyer journey van een organisaties in kaart te brengen. Hieronder hebben we een voorbeeld van ING.

Direct inzichtelijk wanneer en via welke kanalen ING de website heeft bezocht [demo data]

Door de organisatie aan te klikken in het dashboard krijg je direct te zien wanneer deze voor het eerst de website heeft bezocht, via welk kanaal hij binnen gekomen is en welke pagina’s er bezocht zijn. Deze informatie vormt de basis voor:

  • Peilen van interesse; hoe vaak komt een organisatie terug en wat wordt er gelezen?
  • Welke kanalen zijn belangrijk? In het voorbeeld zie je dat organic search belangrijk is, het loont dus om te onderzoeken welke zoekwoorden van belang zijn om vervolgens daarop vervolg acties te formuleren
  • Welke content is er gelezen en hoe kun je daar als organisatie eventueel een verdieping op maken? Zijn het bijvoorbeeld pagina’s die over de techniek van een oplossing gaan, dan kan het lonen om dat verder uit te diepen of in te zetten in een gerichte campagne op LinkedIn. Je weet immers waar je het over moet hebben.

Valideer je marketing campagnes

Weet wat er gebeurt en valideer je marketing campagnes. Bouw op basis van data de buyer journey en buyer persona van jouw organisatie. Plan een demo in of meld je aan voor een proef periode van Klue. Dan ontvang je de installatie instructies én toegang tot het dashboard.

Ruud Buijserd

Ondernemer vol passie over data, B2B marketing en de mogelijkheden hiermee voor organisaties. Sparren over jouw vraagstuk? Neem contact op, ik hoor graag van je.

Laat een reactie achter