Je bekijkt nu Online Tools voor meer Conversie

Online Tools voor meer Conversie

De manier waarop bedrijven online sales is de laatste jaren enorm veranderd. De impact van data, social media en de snelheid waarmee nieuwe producten op markt worden gebracht zorgen ervoor dat business to business marketing en sales erg is veranderd. Het gebruik van online tools helpen met het verbeteren van conversie via de online kanalen. De volgende tools bieden een breed scala aan oplossingen voor zowel kleinere als grote bedrijven.

  1. Yesware

Yesware is in de basis een Gmail plugin. Met Yesware is het mogelijk om te zien wanneer e-mails geopend worden die verstuurd zijn via een Gmail. Yesware maakt het mogelijk om te weten wat er met een e-mail gebeurt nadat er op ‘verzenden’ is geklikt. Is de mail geopend? Waar is op geklikt? En hoevaak is de mail geopend? Naast deze inzichten biedt Yesware de mogelijkheid om het opvolgen van leads te automatiseren. Daarnaast synchroniseert Yesware uitstekend met Salesforce.  Yesware is te verkrijgen vanaf 12 dollar per maand.

  1. Mouseflow

Mouseflow maakt het gedrag van bezoekers op jouw website inzichtelijk. Door het gedrag op te nemen is het direct duidelijk waar de pijnpunten van de website. Goede input om de website aan te passen. Daarnaast laat Mouseflow duidelijke funnels zien. Welke journey legt een lead af voordat deze een klant wordt? De tool helpt met hands-on inzichten over het gedrag van bezoekers en vertelt je precies waar verbeteringen mogelijk zijn. Er zijn verschillende online tools zoals Mouseflow. Mouseflow is gratis uit te proberen, het eerste betaalde pakket is 29 dollar per maand. Lees ook: Tips om meer uit Mouseflow te halen.

  1. Klue

De laatste in dit lijstje van online tools is Klue. Met Klue heeft een organisatie direct inzichten welke bedrijven de website hebben bezocht en wat zij hebben gedaan. Deze data kan goed gebruikt worden voor optimalisatie van de buyer en customer journey alsmede voor 100% gerichte marketing. Daarnaast werkt de API van Klue nauw samen met bijvoorbeeld Mouseflow en verschillende chatsoftware. Op deze manier worden verschillende tools aan elkaar gekoppeld waardoor de er meer data beschikbaar komt over specifieke klanten. Klue is 14 dagen gratis uit te proberen, daarna zijn verschillende pakketten die voldoen aan jouw gebruik van Klue.

Ruud Buijserd

Ondernemer vol passie over data, B2B marketing en de mogelijkheden hiermee voor organisaties. Sparren over jouw vraagstuk? Neem contact op, ik hoor graag van je.

Laat een reactie achter