De afgelopen weken zijn we druk bezig geweest met de bouw van een verbeterde versie van onze website. In dit artikel wil ik je meenemen in het proces, de veranderingen en keuzes die we gemaakt hebben.
Before & After
Om je een beter idee te geven van waar we vandaan komen heb ik twee screenshots van de homepage hieronder ingevoegd. De linker afbeelding is de oude versie van de website, de rechter de nieuwe versie (welke gepersonaliseerd is voor Centraal Beheer).
Benieuwd hoe Centraal beheer onze website ziet? Gebruik dan deze link.
Klue is de oplossing voor websitepersonalisatie voor B2B organisaties. Aangezien daden meer zegen dan woorden vonden we het belangrijk om personalisatie gelijk te tonen op onze website. Dat is ook gelijk een van de grootste veranderingen van de homepage. Iedereen krijgt tot op zekere hoogte een gepersonaliseerde versie van de website te zien. Benieuwd hoe dit voor jou eruit ziet? Bezoek dan de website.
Belangrijkste veranderingen
Focus. Dat is het credo waarmee de website opnieuw is opgebouwd. Focus op personalisatie. Klue helpt organisaties met het personaliseren van de website, chat en remarketing. Zoals je kan zien bij de oude versie van de site benoemde we dit direct na de vouw. Na de vouw werden de elementen verder besproken waardoor het inconsistent over kwam bij bezoekers.
Dit bleek ook het grootste punt van feedback te zijn van bezoekers en klanten: ‘Wat is Klue nu precies en hoe helpt het mij?’. Na een demo van de software was het vaak wel duidelijk alleen krijg je in slechts enkele gevallen de kans & tijd om Klue persoonlijk toe te lichten.
Dat moest dus beter.
We hebben dit aangepakt door de volgende veranderingen door te voeren:
- Direct een gepersonaliseerde ervaring, ook als onze software je niet herkent als bedrijf;
- Belangrijkste voordelen op een rijtje met daarachter meer informatie over die specifieke USP;
- Voorbeelden van personalisatie met een interactieve afbeelding;
- Veel makkelijker maken van het plannen van een demo.
Niet kiezen is ook kiezen
Als tech-ondernemer zie je overal kansen en wil je veel vertellen over hetgeen wat je gemaakt hebt en wat er allemaal mee mogelijk is. Het gevolg hiervan is dat het al snel een onsamenhangend verhaal wordt waarin je juist op de features van je oplossing focust in plaats van een gefocust verhaal met duidelijke onderbouwing van de voordelen.
We hebben dus keuzes gemaakt. Door alles aan personalisatie op te hangen is het voor de lezer veel duidelijker wat we doen ondanks dat Klue een technisch een abstracte oplossing is. Check bijvoorbeeld de analyse en inzichten kant van Klue, 100% gerichte remarketing en de mogelijkheden met de chatdie we bieden.
Daarnaast hebben we de homepage volledig gericht op websitepersonalisatie voor B2B organisaties.
Integraties van Klue
Een belangrijk nieuw onderdeel van de website zijn onze integraties. Via diverse integraties kun je gebruik maken van de Klue data voor bijvoorbeeld personalisatie, verrijking van het CRM of het effectiever maken van je marketing automation pakket.
Voor de make-over van de website was dit niet expliciet verwoord op de website. We hadden het wel over integraties maar niet duidelijk welke precies allemaal en wat voor usecases er per integratie zijn. Dit hebben we nu allemaal uitgewerkt, omschreven en voorbeelden gebruikt. Daarnaast kun je, als bezoeker, gemakkelijk contact opnemen als je vragen hebt over een specifieke integratie.
Benieuwd wat Klue voor jouw organisatie kan betekenen op het gebied van personalisatie? Plan een demo in, dan laat ik je cases zien en leg ik uit hoe we je helpen met het genereren van meer leads & verhogen van loyaliteit richting jouw organisatie.