Een live chat is een fantastische manier om in contact te komen met bezoekers. Ervaringen laten zien dat een live chat grote positieve impact kan hebben op de conversie, met name in business to business markt. Echter heeft een live chat ook zijn nadelen.
Vragen die niet sales gedreven zijn, support vragen en mogelijk spam waar allemaal real time op gereageerd moet worden. Dit heeft grote impact op de beschikbaarheid van een support team en is in veel gevallen daarom ook niet rendabel. Bezoekers hebben hoge verwachtingen, alleen is dit niet altijd waar te maken.
Met Klue is het mogelijk om je gekwalificeerde leads die vanuit de chat komen te verhogen tot wel 50%. Door de livechat te personaliseren zorg je ervoor dat enkel de juiste leads de chat functie te zien krijgen. Voorkom dus extra (onnodige) vragen van accounts die niet interessant zijn of waar de focus niet op ligt.
Hoe werkt de live chat met Klue?
Met Klue kun je direct de doelgroep selecteren aan wie je een bericht via de live chat wilt laten zien. Een voorbeeld: voor een Klue gebruiker die zich specialiseert in een SaaS design oplossing zijn dit mediabureaus met meer dan 10 medewerkers. Zodra een bedrijf aan deze eisen voldoet krijgt de persoon direct de chat te zien met een proactief bericht: ‘Kan ik u ergens mee helpen?’ Geen mediabureau met meer dan 10 medewerkers? Dan zien zij een ander bericht, of niets. Het is net wat het beste werkt voor jouw organisatie. Klue koppelt met vrijwel alle livechat oplossingen, het maakt dus niet uit of je ZenDesk, TalkJS of Intercom gebruikt.
Gepersonaliseerde berichten naar website bezoekers
Dit is het stuk waar het echt interessant wordt. Bij zeer interessante leads is het mogelijk met Klue een gepersonaliseerd bericht proactief te versturen via de live chat. ‘Wij hebben advies voor (bedrijfsnaam)’. Hyper getarget, maar hoe kan dat? Met Klue identificeert u bedrijven op uw website en bij echte hot leads kunt u Klue automatisch een bericht laten versturen via de chat. Persoonlijke leadgeneratie naar het volgende niveau. Een voorbeeld case:
Zoals eerder in een voorbeeld in dit artikel: Stel je voor: je focust je op mediabureaus met meer dan 10 medewerkers. Jouw bedrijf heeft namelijk een stuk software wat het plaatsen van berichten op social media heel makkelijk maakt over de verschillende kanalen. De afgelopen tijd heb je met de inzichten van Klue gezien dat mediabureau ‘Jansen&deJong’ en het bureau ‘creative minds’ (fictieve namen) vaker terug komen naar de bedrijfswebsite en specifieke pagina’s bekijken zoals de prijs pagina en de features pagina. Met Klue gekoppeld aan de live chat is het mogelijk om proactief een bericht sturen: ‘Wij hebben een speciale aanbieding voor Jansen&deJong’. Ken de klant en laat zien dat je hem begrijpt. Een livechat is een succesvolle manier om in direct contact te komen met leads.
Met Klue gekoppeld aan jouw livechat oplossing voorkom je dat het support team met irrelevante gesprekken bezig is en weet je ook wanneer de belangrijkste leads op de website zijn. Direct contact zodat deze lead uiteindelijk doorgezet kan worden naar het salesapparaat van jouw organisatie.
Klue voor live chat wat voor jouw organisatie? Laat het ons weten, wij laten je graag de mogelijkheden zien met Klue voor jullie business to business marketing.