Websitepersonalisatie is gericht op het verbeteren van de klantervaring op de website van jouw organisatie. Een betere ervaring betaald zich uit in meer bezochte pagina’s, langere sessieduur en het sneller halen van commerciële doelen. In een eerder artikel schrijf ik over diverse voorbeelden van websitepersonalisatie. Wil je weten hoe wij onze klanten helpen? Ontvang dan de video case direct in je mailbox.
In dit artikel ga ik in op één van onze meest visuele en technische hoogstaande features: het gebruik van het logo van het bedrijf waarbij de bezoeker werkt gebruiken in een personalisatie.
Gebruik het logo voor vertrouwen
De mogelijkheden met websitepersonalisatie zijn eindeloos. Juist in die enorme hoeveelheid mogelijkheden ligt de valkuil. Waar begin je? En met wat? Naast dat Klue de technologie levert om te starten met websitepersonalisatie helpen we je met het opstellen van experimenten. In een eerder blog schreef ik over enkele voorbeelden van websitepersonalisatie. Het gebruik van het bedrijfslogo van de bezoeker is een diepere stap op deze voorbeelden.
Waarom is het gebruik van het logo slim?
Relevantie en herkenning zijn belangrijke psychologische elementen van personalisatie. Door de ervaring zo herkenbaar mogelijk te maken voelen bezoekers zich vertrouwd tijdens hun bezoek. Door slim gebruik te maken het logo op de website tijdens het bezoek creëer je herkenning en voelen bezoekers zich meer in controle. Juist die controle is van belang voor een succesvolle personalisatie.
Hoe ziet dat eruit?
Op onze eigen homepage hebben we deze personalisatie werkend. Zodra de bezoeker herkent wordt door Klue gaat de software op zoek naar het logo van het bedrijf en verwerkt deze in de afbeelding. In het onderstaande voorbeeld zie je bijvoorbeeld hoe IKEA onze website ziet.
Een ander voorbeeld is die van Centraal Beheer. Je kent ze vast wel, de grote verzekeraar uit Apeldoorn. Deze partij ziet ook hun eigen logo en andere data punten die we herkennen bij Klue. Wil je zelf zien wat Centraal Beheer ziet wanneer ze onze website bezoeken? Klik dan op de onderstaande knop, dan ben je even medewerker van Centraal Beheer.
Jouw bezoekers de optimale ervaring bieden?
Zorg dus voor herkenning op de website en laat visuele elementen samen komen met tekstuele aanpassingen. Is jouw organisatie actief in een B2B markt en wil je de bezoekers van jouw website beter bedienen? Plan dan een demo in. Dan leggen we je onze aanpak en technologie in 30 minuten uit.