Stel je voor: je bent accountmanager en een aantal van je belangrijkste leads hebben al maanden niks van zich laten horen. Dan op een dag, bezoeken ze de bedrijfswebsite gevolgd door een bezoek aan de product pagina’s en prijs pagina.
Zou je dat niet direct willen weten?
Gebruik sales alerts om direct op de hoogte gesteld te worden wanneer een van jouw belangrijke leads de bedrijfswebsite bezoekt. Het meeste B2B bezoek op websites is anoniem, toch is het mogelijk om anoniem bezoek op de website te identificeren met Klue. Zo weet je direct als organisatie of een interessante lead weer eens gebeld moet worden.
Over het algemeen wacht je als marketing of sales afdeling tot dat een bezoeker iets achter laat op de website waardoor je weet dat zij aan het rond kijken zijn. Helaas laat gemiddeld slechts 2 tot 3% van de bezoekers iets achter waardoor ze te identificeren zijn. De andere 97% verlaat de website zonder actie te ondernemen. Met Klue is het mogelijk om een accountmanager op de hoogte te stellen van een lead voordat deze een whitepaper of contact formulier invult. Dit is belangrijk omdat het grootste deel van de aankoopcycli al wordt afgelegd voordat er gesproken is met een accountmanager echter blijft de invloed van een accountmanager groot. Door anoniem webverkeer te identificeren is de interesse eerder bekend en kun je invloed uitoefenen in de buyer journey.
Meer deals met Klue
De sales alerts van Klue helpen met de opvolging van leads en geven input om deze leads om te zetten naar sales. Door automatisch elke dag, week of twee weken een rapport te genereren en deze te delen met de juiste persoon in de organisatie wordt sales specifieker en relevanter. In de rapporten is duidelijk te zien welke interessante leads zijn geweest, wat zij bekeken hebben en hoelang zij op de site geweest zijn. Gebruikt de organisatie een CRM? Ook daar kan de Klue data naar toe om zo bij te dragen aan een betere leadscoring.
Zelf de sales mogelijkheden van Klue ervaren? Vraag dan een gratis demo periode aan.