Goede content is een belangrijke factor of een bezoeker converteert of niet. Aan de hand van de juiste messaging besluit een bezoeker een aanvraag te doen voor een demo of een product aan te schaffen. Echter zijn niet alle bezoekers hetzelfde. Dit heeft tot gevolg dat content geen eenheidsworst kan zijn. Verschillende typen bezoekers hebben behoefte aan verschillende content.
Maar hoe is dit te realiseren? Een gepersonaliseerde website of chat biedt uitkomst.
Stem informatie af op de doelgroep
Na het creëren van een goede doelgroep definitie en buyer persona wordt vaak enthousiast begonnen met content creatie. Hoewel dit een goede aanpak is, is het belangrijk om te realiseren dan binnen de doelgroep er verschil in behoefte is qua informatie. Een grotere organisatie vindt bijvoorbeeld informatie over ondersteuning belangrijk terwijl een kleinere organisatie meer gericht is op de prijs.
Hoewel beide bedrijven binnen de doelgroep vallen hebben zij toch echt andere behoefte qua informatie voorziening. Het personaliseren van de website naargelang de karakteristieken van het bezoekende bedrijf bied hierbij uitkomst. Laat zien wat relevant is voor de desbetreffende bezoeker en leidt deze naar het punt van conversie die voor hen het meest aanspreekt.
Relevantie en personalisatie zijn enorm belangrijk in de business to business marketing en sales.
USP’s en doelgroep
Vaak beschikt een product of dienst over meerdere USP’s (unique selling points). De reden waarom organisaties een service of product kopen kan behoorlijk verschillen. Dit kan voor complexiteit zorgen in de propositie; waar gaan we ons op richten? En voor wie is dat dan? Welke sub doelgroepen sluiten we dan mogelijk buiten? Personalisatie bied bij dit dilemma uitkomst. Per sub doelgroep is het mogelijk de website aan te passen naargelang hetgeen wat hen beweegt tot conversie.
Personaliseer op verschillende eigenschappen van de bezoeker voor hyper personalisatie
In de vorige punten heb ik met name over verschillende informatie stromen en USP’s gesproken. Dit zijn uiteindelijke triggers die bezoekers bewegen. Echter is het personaliseren van een website op verschillende eigenschappen een manier om tientallen verschillende versies van de website te genereren. Op deze manier is hyper personalisatie mogelijk. Uit eerdere statistieken blijkt dat dit conversie verhoogt met maar liefst 24%.
Een gepersonaliseerde website zelf realiseren
Het personaliseren van een website hoeft niet moeilijk te zijn. Met een duidelijke doelgroep definitie en een hulpmiddel zoals Klue is het voor elke organisatie binnen handbereik. Met deze how-to is website personalisatie binnen een uur geregeld.
Meer weten over de voordelen van een gepersonaliseerde website? Neem dan contact op via e-mail of bel 085 – 1304 287