Werkt jouw organisatie met account managers die specifieke branches bedienen? Dan is de aanpak uit dit artikel uitermate geschikt om toe te passen.
De aanpak combineert online personalisatie met offline persoonlijk contact op een snelle en effectieve manier. Een onderzoek van Havard Business Review laat zien dat slechts 27% van alle leads daadwerkelijk ook benaderd wordt. Dit komt onder andere doordat leads bij de verkeerde account manager terecht komen of prospects opbellen maar niet de juiste account manager aan de telefoon krijgen.
Hoe website personalisatie de lead kwaliteit verhoogd
Het personaliseren van websites gebeurd veel in de B2C-markt. Waarschijnlijk zie jij een hele andere versie van Bol.com of Coolblue dan ik dat zie. In de B2B-markt wordt website personalisatie nog weinig gebruikt. Echter kan juist deze aanpak de doorslaggevende factor zijn. Door de juiste USP’s, informatie, en klantervaringen te tonen aan de prospect, laat je als organisatie dat je de prospect begrijpt en kunt helpen.
Met de technologie en mogelijkheden die Klue biedt is website personalisatie mogelijk op vrijwel elke schaal. Hyper-personalisatie is het compleet afstemmen van een website wanneer één specifiek (of groep van specifieke bedrijven) de website bezoekt. Zo’n aanpak past goed bij strategische account based marketing.
Een bredere personalisatie aanpak is bijvoorbeeld het personaliseren op basis van de branche van het bezoekende bedrijf. Zo krijgen alle organisaties in de zorg een website te zien die afgestemd is op de behoeften in de zorg terwijl een organisatie uit de retail branche een website te zie krijgt die voor die branche is ingericht.
Account managers ❤️ website personalisatie
Als marketeer heb je onder andere de verantwoordelijkheid om goede leads aan te leveren bij account managers / sales van jouw organisatie. Zeker wanneer jouw organisatie diverse branches bedient zullen er diverse account managers zijn die hun eigen branche hebben en daar hun expertise in hebben.
Hoe werkt dit? Een voorbeeld
Door de website te personaliseren naargelang de bezoeker kun je direct de juiste account manager tonen aan de bezoeker. Ik heb hieronder een schematisch voorbeeld gemaakt van een organisatie die diensten aanbied voor zowel de zorg als de consultancy sector. Aan de linkerkant een bezoeker vanuit een zorginstelling (ziekenhuis bijvoorbeeld) aan de rechterkant een bezoeker vanuit een consultancy bedrijf (management consulting partij)
Door website personalisatie zorg je ervoor dat bezoekers uit een specifieke branche de meest relevante content ziet.
Zo zien mensen die bij een ziekenhuis werken informatie over de diensten voor de zorg. Tegelijkertijd is ook de juiste account manager in beeld met zijn contact gegevens & LinkedIn profiel.
Voor de bezoeker die bij een consultancy organisatie werkt is de website anders. Deze bezoeker ziet de content die hem aanspreekt én de juiste persoon binnen de organisatie voor de branche consultancy. Uiteraard met telefoonnummer, e-mail adres en link naar het LinkedIn profiel.
Sneller en gerichter reageren op leads
Naast dat het mogelijk is om bezoekers contact op te laten nemen kan Klue ook per (branche) account manager vertellen welke organisaties er op de website zijn geweest. In samenwerking met onze data partner DR3Data kunnen wij relevante informatie per organisatie opvragen en dit aan de accountmanager tonen.
Door snel en gericht te bellen verhoog je conversie. Wanneer je een lead binnen één uur belt is de kans dat je hem spreekt 10x groter dan wanneer je langer dan een uur wacht.
Dus waar wacht je op? Maak marketing slim, persoonlijk en data gedreven. Voorzie account managers van de juiste waardevolle leads.
Meer weten? Plan een demo in of bel op 085 1304 287. Mailen kan natuurlijk ook op [email protected] t.n.v. Ruud