Meer conversies door een gepersonaliseerde pop-up

Meer conversies door een gepersonaliseerde pop-up

Marketeers zijn verdeeld over het gebruik van pop-ups, en niet onterecht. Ze worden namelijk als irritant ervaren door gebruikers en hebben daardoor een negatieve invloed hebben op het vertrouwen richting een organisatie. Daarnaast blokkeren ze vaak stukken informatie op de website en wordt een one-size-fits-all boodschap gecommuniceerd.

Toch zie je ze regelmatig terug op websites van diverse organisaties zoals HubSpot en Sony.

Waarom? Omdat het werkt. 

Een pop-up wordt vaak gebruikt om het aantal nieuwsbriefinschrijvingen, whitepaper downloads of demo aanvragen te verhogen. Er zijn diverse onderzoeken die laten zien dat pop-ups positieve invloed hebben op conversie. Gemiddeld zorgen pop-ups voor 3% conversie met uitschieters naar 11%. Je vestigt hiermee de aandacht op één afgebakende actie zoals het inschrijven voor de nieuwsbrief waardoor het voor de bezoeker duidelijk is wat er verwacht wordt.

Wegen de voordelen op tegen de nadelen?

Personalisatie rekent af met de nadelen

Ondanks dat pop-ups een grote boost kan geven aan het aantal conversies zijn de nadelen voelbaar en zichtbaar. Relevantie en personalisatie pakken precies die nadelen aan. Door pop-ups slim te personaliseren vergroot je juist het vertrouwen en is de pop-up relevant. Een eerder artikel op Emerce laat zien dat pop-ups die relevant zijn voor de acties en karakteristieken van de bezoeker niet als negatief ervaren worden. 

Voor B2B organisaties is een gepersonaliseerde pop-up binnen handbereik. Door de lancering van de pop-up binnen Klue kun je gemakkelijk pop-ups personaliseren. Zo zorg je ervoor dat de pop-up alleen te zien is bij bedrijven die daadwerkelijk interessant zijn.

Hoe werkt dat? Een praktijk voorbeeld bij Aimforthemoon

Aimforthemoon is een start-up studio uit Amsterdam. Zij helpen corporates met innovatietrajecten door intrapreneurs met entrepreneurs te koppelen. Aan de hand van verschillende frameworks werken ze door de diverse fases van innovatie zoals ideegeneratie, validatie en het verder uitwerken van het concept. 

Sinds enkele maanden is Klue actief op de website van Aimforthemoon. Hierdoor hebben zij inzicht in de bezochte bedrijven en de interesses van deze bedrijven. Handig voor gerichte LinkedIn campagnes, analyse en personalisatie. Handige haakjes waar je wat mee kunt.

Echter stelde Aimforthemoon ons de vraag: hoe kunnen we content gericht aanbieden aan bezoekers van bedrijven met 200+ medewerkers?

Deze vraag leidde er toe dat we de mogelijkheden van een gepersonaliseerde pop-up zijn gaan onderzoeken voor hen. Het gevolg is het inrichten van experiment waarbij een gepersonaliseerde pop-up relevante content toont. In het geval van Aimforthemoon een playbook met daarin eerdere ervaringen, best practices en resultaten van eerdere samenwerkingen.

Door de pop-up alleen te tonen aan herkende organisaties met 200+ medewerkers (de doelgroep) wordt de relevantie van de pop-up verhoogd. Voldoet een bedrijf niet aan die eisen? Dan krijgen zij de pop-up niet te zien. Door selectief te zijn verhoog je de kwaliteit van leads. Het zijn daadwerkelijk organisaties uit de doelgroep. 

De gepersonaliseerde pop-up op de website van Aimforthemoon

Per maand levert dit Aimforthemoon 1 tot 2 extra hoogwaardige leads op uit diverse relevante branches zoals overheid, consultancy en landbouw. Leads die interesse hebben in een innovatietraject met Aimforthemoon. 

Meer voorbeelden? Plan een demo in. Dan delen we de statistieken van diverse branches zoals logistiek, software en HRM

Waarde gericht aanbieden met een gepersonaliseerde pop-up

Stop met een ongepersonaliseerde pop-up. Zorg er voor dat je gericht waarde aanbied aan de bedrijven die voor jouw organisatie het belangrijkste zijn. Op deze manier zorg je er voor dat pop-ups niet als vervelend ervaren worden én de kwaliteit van leads om hoog gaat. 

Daarnaast is de technologie van Klue goed te koppelen aan mail-en marketing automation oplossingen zoals Mailchimp, Act-On en Hubspot. Hierdoor kun je verdere follow-up automatiseren vanuit de oplossing waar jij en jouw organisatie mee werkt. Liever goed analyseren? Dan is de koppeling naar Mouseflow iets voor jou.

Starten met een gepersonaliseerde pop-up

Meer weten over de gepersonaliseerde pop-up? Plan een demo in van een half uur en we leggen je precies uit hoe dit voor jouw organisatie werkt, welke voorbeelden er nog meer zijn en wat de impact is. Daarna starten we met een gratis proefperiode zodat je de voordelen zelf kunt ervaren. De gepersonaliseerde pop-up is beschikbaar in het Klue gevorderd pakket, vanaf 207 euro per maand. Alle prijzen zijn hier terug te vinden.

Ruud Buijserd

Ondernemer vol passie over data, B2B marketing en de mogelijkheden hiermee voor organisaties. Sparren over jouw vraagstuk? Neem contact op, ik hoor graag van je.

Deze post heeft een reactie

  1. Erg waardevolle informatie, slim om zo gebruik te maken van een pop-up. Dit kan erg interessant zijn voor onze klanten.

Geef een reactie

Sluit Menu