Hoe Linkedin Carrousel Advertenties je organisatie laten opvallen

Hoe Linkedin Carrousel Advertenties je organisatie laten opvallen

LinkedIn heeft een nieuwe functie voor adverteerders geïntroduceerd: de LinkedIn Carrousel advertenties. Op Facebook en Instagram kun je jouw bedrijf, producten en/of diensten al langer met carrousel advertenties promoten, maar op LinkedIn was dit nog niet mogelijk. Nu komt hier verandering in. Meer over de nieuwe LinkedIn Carrousel advertenties, lees je op deze pagina.

Wat zijn LinkedIn Carrousel advertenties?

Het advertentieplatform van LinkedIn is door de jaren heen flink veranderd. Waar er enkele jaren geleden slechts enkele advertentiemogelijkheden werden aangeboden, is dit nu wel anders. De meest recente verandering, na de Linkedin Lead Gen forms, is de introductie van LinkedIn Carrousel advertenties.

Met LinkedIn Carrousel advertenties kun je maximaal tien verschillende advertenties naast elkaar tonen. Deze advertenties zijn allemaal uniek. Ze hebben een unieke tekst, maar ook een unieke afbeelding en een unieke link naar een landingspagina. Door LinkedIn Carrousel advertenties in te zetten, kun je jouw boodschap op meerdere manieren doorgeven aan je doelgroep. En dit in één advertentie.

Een groot voordeel van de nieuwe LinkedIn Carrousel advertenties, is dat het doorklikpercentage van deze advertenties hoger is dan het doorklikpercentage van reguliere advertenties. Daar komt nog bij dat de advertenties goed opvallen op LinkedIn, onder andere omdat ze net nieuw zijn. Omdat de gebruikers van LinkedIn de LinkedIn Carrousel advertenties nog niet eerder gezien hebben, is de kans groter dat deze advertenties hen opvallen.

De vele mogelijkheden van LinkedIn Carrousel advertenties

De nieuwe LinkedIn Carrousel advertenties bieden vele mogelijkheden. Zo kun je deze advertenties inzetten om meerdere producten te promoten, maar ook om een proces, stappenplan of tijdlijn te visualiseren. Daarnaast is het zelfs mogelijk om een enkele afbeelding te gebruiken in deze advertenties, door de afbeelding op te splitsen in de diverse kaders van de advertentie. Dit geeft een bijzonder visueel effect, waardoor de advertentie goed opvalt.

Hoe maak je LinkedIn Carrousel advertenties?

Het opzetten van een campagne met LinkedIn Carrousel advertenties werkt hetzelfde als het opzetten van een standaard advertentiecampagne op LinkedIn. Als je een advertentie maakt op LinkedIn, moet je uiteindelijk aangeven welk advertentieformat je wil gebruiken. Wil je een LinkedIn Carrousel advertentie maken? Dan kies je niet voor de formats ‘afbeelding’ of ‘video’, maar klik je op ‘carrousel’. Vervolgens kun je jouw LinkedIn Carrousel advertentie opbouwen.

Dit doe je door de advertentie een naam te geven, een tekst aan de advertentie toe te voegen en verschillende afbeeldingen te selecteren voor jouw carrousel. Uiteindelijk voeg je ook urls naar diverse landingspages toe.

Het maken van een LinkedIn Carrousel advertentie duurt iets langer dan het samenstellen van een standaard advertentie op LinkedIn. Dit komt simpelweg omdat je eigenlijk meerdere advertenties creëert. In ieder geval is het zeker de moeite waard om even de tijd te nemen voor jouw LinkedIn Carrousel advertentie, want met deze advertentie kun je veel bereiken.

LinkedIn Carrousel advertenties analyseren en optimaliseren

Voor we dit artikel afsluiten, geven we je nog graag een belangrijke tip voor het analyseren en optimaliseren van jouw LinkedIn Carrousel advertentie. Geef je de diverse slides in jouw LinkedIn Carrousel advertentie een unieke utm-tag in de url, dan kun je in Google Analytics namelijk zien op welke slide er precies geklikt is. Dit maakt het gemakkelijker om je campagne te evalueren en eventueel te verbeteren.

Ruud Buijserd

Jonge ondernemer vol passie over data, (B2B) marketing en de mogelijkheden hiermee. Sparren over oplossingen? Let me know!

Geef een reactie

Sluit Menu